تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۹۱۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آیا میزان قیمت سهام مهم است؟

الگوهای خام میلیاردر شدن در بورس (بخش اول) | توهم سطح پایین قیمت

می متالز - در چند ماه اخیر الگوهایی به رشد و جهش شدید قیمتی سهام منجر شده است، این الگوهای تخیلی در عمده موارد بدون پشتوانه واقعی و بعضا حتی خنده‌دار هستند و در عین حال بسیار پرریسک بوده اما به وفور میان معامله‌گران به خصوص تازه‌واردان استفاده می‌شوند.
الگوهای خام میلیاردر شدن در بورس (بخش اول) | توهم سطح پایین قیمت

به گزارش می متالز، دور، دور تازه‌واردان به سهام بوده است. خیلی از افراد که تازه به معاملات سهام وارد شده‌اند نیز نسبت به اتفاقات بازار خیلی زودباور هستند اما نمی‌خواهند این موضوع را قبول کنند. در ادامه چند الگو را برای شما شرح می‌دهیم تا آگاهی بهتری نسبت به این موضوع پیدا شود. 

اندازه قیمت سهم مهم است؟

یکی از تحلیل‌های عجیب که در قبال سهام دیده می‌شود تحلیل تنها قیمت یک سهم است. منظور این است که بعضا این تفکر وجود دارد که قیمت صد تومانی سهم A از قیمت 200 تومانی سهم B ارزنده‌تر است. وقتی که اکثریت بر موضوعی اجماع دارند حتی تحلیل‌گران نیز باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. به هرحال این موضوع در واقعیت هیچ اثری نداشته و بهتر است که معامله‌گران به آن توجه داشته باشند. 

 اثرات این موضوع در رشد قیمتی سهام در بازار پایه نیز مشاهده شد که کاملا می‌توان به تشکیل حباب‌های سنگین قیمتی به دنبال این استدلال توجه داشت. به هر حال بار دیگر توصیه می‌شود بهتر است زمین بازی را شناخته و به دور از توهم به انجام معامله بپردازید. هیچ‌یک از تحلیل‌ها منظور بر خرید یا فروش سهام ندارد بلکه تنها تاکید بر داشتن دید باز حتی در معامله سهام با حباب واضح قیمتی است. 

با این استدلال معامله‌گران سهام ما احتمالا اگر در بورس نزدک آمریکا معامله می‌کردند چون قیمت سهم اپل 285 دلار است نسبت به آمازون که 1890 دلار معامله شده است ارزنده‌تر است. آن‌چه اهمیت دارد ارزش بازار و فاکتورهایی مانند جریان نقدینگی، سود خالص و مواردی از این دست است.

عناوین برگزیده